Köpvillkor

Betalningsvillkor

Klarna Faktura

Genom Klarna erbjuder vi faktura som betalningsalternativ. När Ni som kunder väljer Faktura som betalsätt genomförs det alltid en kreditupplysning. En fakturaavgift på 25 kr tillkommer. Fakturan skickas i samband med att varorna lämnar lagret.

Vid betalning mot faktura skall betalning ske inom 14 dagar räknat från när varorna lämnar lagret. Vid försenad betalning utgår dröjsmålsränta samt påminnelseavgift enligt lag.

För säkrare handel levererar vi endast till kunders folkbokförda adresser. Genom att matcha personnummer mot folkbokförd adress försäkrar vi oss om att igen obehörig beställer varor i andras namn och får dem levererade till annan adress.

Klarna Konto (Delbetalning)

Genom Klarna erbjuder vi kunder att dela upp betalningen. Man kan vid köpet välja mellan olika delbetalningslängder och man kan när som helst välja att slutbetala sin skuld.

När Ni ansöker om delbetalning via Klarna görs det en sedvanlig kreditprövning.

Förskottsbetalning

Ni kan välja att betala för era beställda varor i förskott. Betala in den totala ordersumman på:

Bankgirokonto 784-4731

Glöm ej att ange ert ordernummer, som betalningsreferens, som Ni har tilldelats i orderbekräftelsen. Leverans sker när vi har mottagit din betalning.

Faktura+

Vi erbjuder endast företag manuell fakturering ,som betalningsmetod.

Företag ombes att i första hand använda Klarna Faktura.

Privatpersoner som vill handla mot faktura hänvisas alltid till Klarna.

Vi genomför sedvanlig kreditprövning och förbehåller oss rätten att neka köp mot faktura, alternativt fakturera via Klarna (14 dagar).

Priser

Prisnoteringar

Alla priser är i svenska kronor (SEK) och inklusive moms. Boptech AB reserverar sig för eventuella felskrivningar.

Samtlga produkter på Prtizanstore.se kan användas i Sverige och följer svensk lagstiftning.

Prisgaranti

Vi matchar eventuella lägre priser hos konkurrerande företag och ger dessutom 5% ytterligare rabatt. Vid betalning via bankgirot kan prisgarantin åberopas före eller direkt efter att beställningen är lagd. Vid betalning med övriga betalningsmetoder måste den åberopas innan beställningen läggs. För att garantin ska gälla måste produkten vara identisk till märke, modell och utformning, samt vara beställningsbar via webben. Det konkurrerande företaget måste vara registrerat i Sverige, ha fast driftsställe i Sverige och som huvudsaklig verksamhet bedriva försäljning av varor liknande Eluxsons. Produkten i sig måste tillhöra konkurrentens ordinarie sortiment och dess pris vara ordinarie pris, alltså inte reapris, kampanjpris eller liknande temporär prissättning. Prisgarantin kan ej kombineras med andra erbjudanden.

Villkor för utförsäljningar

Priserna gäller så långt lagret räcker. Vi reserverar oss för eventuella prisändringar.

Lager, Leverans och frakter

Lager

Våra produkter levereras ifrån vårt egna lager i Malmö, Sverige.

Leverans utanför Sverige

Boptech AB levererar till Danmark, Norge och Finland.

Fraktkostnad

På alla beställningar med leveransadress inom Sverige tillkommer ingen frakt. På alla beställningar med leveransadress utanför Sverige tillkommer fraktavgift. Vänligen kontakta Boptech om du vill veta den exakta fraktkostnaden.

Dessa köpvillkoren utgår från Konsumentverkets lagar. Mer och djupare information hittar ni på http://www.kov.se

Leveranstid

Normalt skickas alla beställningar inom 3-7 arbetsdagar. Undantag är om produkter specialbeställes eller vid restnoteringar. Till vissa orter i landet är frakttiden något längre. Om leveranstiden bli längre än vad som angivits vid beställningen, kommer Ni att kontaktas via angiven e-postadress. Möjlighet ges då att vänta eller annullera beställningen. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.

Transportrisk

Avsändaren står för transportrisken.

Anmälan vid skada

Det är viktigt att vid skada göra en korrekt anmälan. Synligt fel vid mottagandet, ska anmäls direkt till speditörens chaufför och till Boptech. Emballaget sparas för eventuell transportskadereklamation till speditören. Dolda fel anmäls inom 2 arbetsdagar från mottagandet av leveransen. Anmälningen skickas till Boptech.

Ångerrätt enligt Distansavtalslagen

Ångra ett köp

Vi ger 14 dagars ångerrätt enligt distansavtalslagen, detta gäller på hela vårt sortiment. Detta innebär att Ni som kund har rätt att ångra ert köp inom 14 dagar efter att Ni har mottagit varan, förutsatt att produkt och produktförpackningen är i oförändrat skick, dvs inte på något vis skadad.

Konsumenten har rätt att utan kostnad öppna förpackningen och undersöka varan. Varan skall dock återsändas i väsentligen oförändrat skick. Varan får ej undersökas på ett sätt som icke är nödvändigt för att man ska ha rätt till att ångra köpet.

Ni som kund står för returfrakten vid åberopande av ångerrätt och öppet köp i 14 dagar. Återbetalning sker inom 30 dagar i det fall konsumenten på riktiga grunder häver köpet. Paketet får inte skickas mot postförskott eller efterkrav utan måste skickas ända fram till angiven returadress.

Undantag

Retur och bytesrätt gäller ej för specialbeställda varor där kunden avskrivit sig returrätten.

Avdrag

Boptech förbehåller sig rätten att i de fall returen ej är komplett, debitera självkostnadspris för de saknade delarna. Minimidebitering vid saknade delar är 300:-

Reklamation

Reklammationsrätt

Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer. Ni som Konsument har 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Ni skall, inom skälig tid, meddela om varan är felaktig. Meddelande som lämnats inom 2 månader, från att felet upptäckts eller borde ha upptäckts räknas alltid falla inom skälig tid.

Vi har 3 års fabriksgaranti på alla våra produkter. Om fel uppstår med er produkt kan ni kontakta Boptech med namn, ordernummer och en beskrivning av felet. Returnera ej varan till oss utan att vi har tagit ställning till vad som skall göras.

Felexpediering eller skada

Varje försändelse testas/besiktigas innan den skickas till er. Skulle varan trots allt vara skadad eller felexpedierad när den anländer, så rättar vi självklart till felet kostnadsfritt. Vänligen kontakta Boptech för information om tillvägagångssättet.

Anmälan vid skada

Det är viktigt att Ni gör en korrekt anmälan. Synliga fel på paketet, ska anmäls direkt till speditören, vid mottagandet, samt till Boptech. Emballaget sparas för eventuell transportskadereklamation till speditören. Dolda fel anmäls till Boptech inom 2 arbetsdagar från mottagandet av leveransen.

Vid godkänd reklamation

Om en produkt som konstaterats felexpedierad alternativt skadad, byter vi ut eller återbetalar om så önskas. Kunden ersätts för eventuella kostnader (returfrakt vid godkänd reklamation).

Ej godkänd reklamation/Felsökningsvagift

Om vara som returnerats ej täcks av fabriksgarantin, returnerar Boptech varan till kunden, på kundens egna bekostnad. Samt så debiterar Boptech kunden 449kr inklusive moms i felsökningsavgift.

Kunden står även för returfrakten.

Retur av varor

OBS! Innan Ni returnerar varor, vare sig det gäller ångrat köp eller reklamation, måste Ni kontakta Boptech för instruktioner om tillvägagångssättet.

Garanti

Garantitid

Vi ger 3 års garanti mot fabrikationsfel på samtliga produkter. För produkter som är inhandlade före 2016-11-01 gäller 1 års garanti. Följesedeln i paketet gäller som garantibevis.

Undantag för garanti

Garantin gäller ej:

• Glappande kablar och kontakter

• Produkter som gått sönder på grund av blixtnedslag eller andra strömfel

• Fel som uppstått genom ingrepp i apparaten eller felaktig inkoppling

• Fel som uppstått genom felaktig eller ovarsam hantering

• Transport- eller resekostnader

Ej godkänd retur/Felsökningsvagift

Om vara som returnerats ej täcks av fabriksgarantin, returnerar Boptech varan till kunden, på kundens egna bekostnad. Samt så debiteras kunden 449kr inklusive moms i felsökningsavgift. Kunden står även för returfrakten.

Personuppgifter

Registrering

Kund som beställer varor måste uppge namn, telefonnummer, e-postadress samt postadress, vilket registreras i vårt system. Detta för att vi ska kunna leverera beställningen och kommunicera med kund gällande denna.

Hantering

Boptech lämnar under inga omständigheter ut kunduppgifter till någon tredje part, såvida inte lagen föreskriver detta.

Om Ni gett ert medgivande, genom att markera motsvarande rutor i kassan, kan er e-postadress även användas för nyhetsbrev och/eller specialerbjudanden från Boptech/Partizastore. Det finns även möjlighet att starta prenumerationen av nyhetsbrev via butikens framsida (parizanstore.se). Nyhetsbreven innehåller bland annat allmännyttig information och produkterbjudanden och kan lätt avbokas på hemsidan eller via Boptech.

Om Ni valt att skapa ett kundkonto har Ni alltid rätt att ta del av information som registrerats i Boptechs kundregister, samt begära att informationen ändras om den inte stämmer eller tas bort utan särskild anledning. Detta sker genom att kontakta Boptech.

Cookies

Vi använder cookies för besöksstatistik samt för att butiken ska fungera optimalt. Våra statistikloggar innehåller ingen personligt identifierbar information. "Cookies" och IP-adresser sparas endast för navigering och inloggning samt för allmän statistik över trafiken på vår webbplats. Om Ni inte accepterar användning av cookies kan Ni stänga av detta i er webbläsare, med risk för att vissa av webbplatsens funktioner ej kommer att fungera.

En cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att spara på din dator. Cookies används på många webbplatser för att ge en besökare tillgång till olika funktioner. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande.

Det finns två typer av cookies. Den ena typen sparar en fil under en längre tid på din dator. Den används till exempel vid funktioner som talar om vad som är nytt sedan användaren senast besökte den aktuella webbplatsen. Den andra typen av cookies kallas sessionscookies. Under tiden du är inne och surfar på en sida, lagras den här cookien temporärt i din dators minne exempelvis för att hålla reda på vilket språk du har valt. Sessionscookies lagras inte under en längre tid på din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.

(Källa: Post & Telestyrelsen, www.pts.se)

Sekretess

Boptech AB garanterar att all kontakt med oss är sekretessbelagd, av företaget och kontaktpersonen i fråga.

Kontakt:

info@bopcon.com

0723020487 Boptech AB AB

Järnyxegatan 3

213 75 Malmö

Partizanstore.se är en del av Boptech AB.

Org nr: 556861-7301

Företaget är momsregistrerat och innehar F-skattesedel.